بلاگ

جدیدترین مطالب
وظیفه دستگاه اکسس کنترل

وظیفه دستگاه اکسس کنترل چیست ؟

وظیفه دستگاه اکسس کنترل : دستگاه اکسس کنترل، تضمینی برای ایجاد بالاترین سطح حفاظت و کم کردن خطرات ناشی از دسترسی‌های غیر مجاز است. نقطه آغاز یک استراتژی برای کنترل تردد افراد، شناسایی ناحیه هایی می باشد، که باید ایمن و کنترل گردند. برخی ازاین مناطق واضح هستند. مثل:

ناحیه حساس

شامل خروجی‌های اضطراری، ورودی اصلی ساختمان، اتاق‌های سرور یا اتاق‌های جلسه، که در آن اطلاعات محرمانه و مهم نگهداری می‌شود.

ناحیه پر رفت و آمد

این مناطق شامل آسانسورها، لابی‌ و گذرگاه‌هایی می باشند، که برای کنترل تردد و جلوگیری از ازدحام بیش از حد، نصب و استفاده کردن از این دستگاه‌ را امری ضروری است.

وظیفه دستگاه اکسس کنترل

وظیفه دستگاه اکسس کنترل

وظیفه دستگاه اکسس کنترل چیست :

مدیریت و ایجاد نظم و امنیت

علاوه بر سهولت کاربری، که این دستگاه‌ها برای کاربران فراهم می‌کنند، ایجاد نظم و انضباط و بالا بردن راندمان کاری هم، یکی دیگر از وظایف این دستگاه‌ها می‌باشد. مدیریت و نگهداری از این دستگاه‌ها باید به قدری ساده باشد، تا تمامی کاربران بتواند از این دستگاه به راحتی استفاده نمایند.

هم‌چنین قابلیت‌ مدیریت از راه دور و حتی مبتنی بر موبایل باعث، ساده‌تر و کاربردی‌تر شدن این دستگاه‌ها می‌شود.

قابلیت اطمینان

اطمینان‌‌پذیری یکی دیگر از وظایف این دستگاه‌ها است، که رابطه نزدیکی با امنیت دارد. اگر دستگاهی که استفاده می‌کنیم، قابل اعتماد نباشد، سطح امنیت به شدت کاهش می‌یابد. این تجهیزات علاوه بر اینکه دارای کیفیت خوبی هستند باید از ضمانت خوبی هم برخوردار باشند، تا اگر در زمان کار کردن با دستگاه با مشکلی مواجه شدیم، راه حل مناسب و پشتیبانی خوبی را به مشتریان ارائه دهد.

انعطاف پذیری انعطاف پذیری

از دیگر وظایف این دستگاه‌ها است، تا مدیر دستگاه بتواند، تنظیمات مورد نظر خود را برای برآوردن نیازهای خود پیاده سازی کند. هم‌چنین قابلیت مدیریت دسترسی از راه دور و انعطاف‌پذیری، تیم پشتیبانی را قادر می‌سازد تا سیستم‌ها را مدیریت کنند و به مشکلات احتمالی، از راه دور هم پاسخ دهند.

وظیفه دستگاه اکسس کنترل

وظیفه دستگاه اکسس کنترل

مقیاس‌پذیری

برای کسب ‌و کارهای در حال رشد، داشتن سیستمی مهم است، که بتواند به راحتی مقیاس‌پذیر باشد، تا نقاط دسترسی بیشتری را پوشش دهد یا از کاربران بیشتری پشتیبانی کند و هزینه‌های کلی را کاهش دهد.

کاربری آسان

اگرچه این دستگاه برای جلوگیری از مزاحمان ناخواسته طراحی شده‌، اما برای کاربرانی که از این دستگاه به طور مداوم استفاده می‌کنند، نباید ناخوشایند باشد. هنگامی که صحبت از بهترین شیوه و روش برای ثبت احراز هویت کاربران در این دستگاه‌ها می‌شود، همه‌ی ما را به فکر سریع‌ترین و آسان‌ترین راهکار، برای ثبت و شناسایی افراد می‌اندازد.

این دستگاه‌ها، از الگوریتم‌های مختلفی برای احراز هویت افراد استفاده می‌کنند، که می‌توانید بسته به نوع نیازتان و کسب و کارتان مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب نمایید.

امنیت

اولین سوالی که باید در ابتدا برای خود مطرح کنید، این است، که آیا این دستگاه، حفاظت کافی را برای شما به ارمغان می‌آورد یا خیر؟ آیا امنیت کامل را در مناطقی، که در صورت آسیب دیدن توسط متجاوزان ممکن است، به کسب و کار شما آسیب برساند، برقرار می‌کنند یا خیر؟

یکی از مهم‌ترین وظایف این دستگاه‌ها برقراری امنیت است. این دستگاه‌ها می‌بایست سطح مناسبی از حفاظت را برای مناطقی که بیشترین خطر را دارا می‌باشند، ارائه دهند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.