بلاگ

جدیدترین مطالب

نکات طلایی در مورد حضور و غیاب کارکنان

نکات طلایی در مورد حضور و غیاب کارکنان : استفاده کردن از دستگاه های ثبت ورود و خروج باعث ایجاد نظم و یکپارچگی در شرکت و در نهایت موجب پیشرفت شرکت می گردد .شرکت شکوفا اندیشه، به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان دستگاه های حضور و غیاب کارکنان با اخذ نمایندگی مستقیم فروش و پشتیبانی محصولات سعی در جلب رضایت مشتریان خود از سراسر ایران دارد.

اگر شما تا به حال تجربه کارمند یا کارفرما بودن در یک مجموعه را داشتید، ممکن است با مشکل ثبت حضور و غیاب کارکنان در آن سازمان مواجه شده باشید.

یکی از دغدغه های مهم مدیران در سازمان های بزرگ و کوچک ثبت حضور و غیاب کارکنان آن سازمان می باشد. در گذشته این کار به روش سنتی و قدیمی صورت می گرفت امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی می توان با استفاده از ابزار ها و روش های نو و مناسب و همچنین سیاست کاری صحیح ساعت دقیق حضور و غیاب کارکنان را ثبت نمود .استفاده از دستگاه های حضور و غیاب کارکنان یکی از شیوه های موثر در این مورد می باشد.

در ادامه این مقاله،نکات طلایی در مورد حضور و غیاب کارکنان و شیوه های که برای تحت نظر گرفتن تردد کارکنان ارائه می شود پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

۱) یک سیاست کاری جامع جهت حضور غیاب افراد داشته باشید

یک سیاست جامع و رسمی در یک مجموعه به شما کمک می نماید تا قوانین مخصوص و  مورد نظر خود را جهت حضور و غیاب کارکنان در کل سازمان معین نماید. البته وضع قوانین و مقررات باید بصورت عادلانه باشد تا محیطی دوستانه را رقم بزنید و سازمان دچار تنش نگردد.
برای نمونه یک شرکت برای حضور افراد ساعت ۷:۳۰ صبح را تعیین نموده و حضور افراد بعد از این ساعت تاخیر به حساب می آید.

نکات طلایی در مورد حضور و غیاب کارکنان

نکات طلایی در مورد حضور و غیاب کارکنان

۲) سیاست ها و قوانینی که وضع گردیده را جدی بگیرید

وقتی سیاستی را در مورد موضوعی خاص اعمال می کنید، حتما خود کارفرما سعی کند آن را رعایت نماید  همچنین با کسانی که قوانین را زیر پا می گذارند برخورد کنید تا دیگران متوجه مهم بودن موضوع شوند.

۳)قوانین مشخصی برای مرخصی ها وضع نماید

با توجه به سیاست های سازمان قوانینی در مورد مرخصی به جهت راحتی و آسایش افراد در نظر بگیرید تا کار و در نتیجه کیفیت زندگی افراد که بهم مرتبط است کیفیت بیشتری داشته باشد.

۴)برای ارزیابی عملکرد کارکنان یک سیستم جامع را در نظر بگیرید

برای بررسی و ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان یک سیستم جامع و کار آمد مانند دستگاه های حضور غیاب  را در اختیار داشته باشید تا بتوانید نظم مورد نظر خود را در سازمان پیاده کنید.

۵)برنامه ی برای قدرانی از کارکنان سازمان داشته باشید

بعضی از مدیرانبر این باورند که قدردانی و تشکر کردن از کارمندان دردسر ساز می باشد . باعث ایجاد ماجرا و تنش در بین باقی کارمندان می‌شود و خود کارمند هم متوقع می شود.

ما در اینجا می‌خواهیم به شما یک روش جالبی را معرفی نماییم. تلاش کنید کارمندانی را در جلسات عمومی تشویق کنید و البته دقیقا مشخص کنید بابت چه چیزی تشویق می شوند . اینطور باقی کارمندان سازمان هم متوجه می شوند چه چیزی برای سازمان و شما ارزشمند است .

برای نمونه  افرادی که در ماه گذشته به طور منظم رفت آمد کردند و هیچگونه تاخیر و غیبت غیر موجه ای نداشتند را مورد تشویق قرار دهید. این سیاست جالبیمی باشد و به دیگر کارکنان هم بر نمی‌خورد.

نکات طلایی در مورد حضور و غیاب کارکنان

نکات طلایی در مورد حضور و غیاب کارکنان

مزایای دستگاه های حضور و غیاب

استفاده از دستگاه های ثبت ورود خروج در سازمان ها مزایای زیادی به همراه دارد که مهمترین آنها عبارتند از :

۱)ثبت ساعت ورود و خروج افراد

در عصر امروز روش های سنتی ثبت حضور و غیاب در سازمان ها جای خود را به روش های پیشرفته و مکانیزه داده است و ثبت تردد فیزیکی روشی منسوخ شده به حساب می آید .دستگاه های کنترل ورود خروج از متداول ترین نوع ثبت ورود و خروج افراد به حساب می آید.

۲) بررسی دقیق تأخیرها در مورد  حضور پرسنل و شروع کار و غیبت پرسنل

یکی از مشکلات عمده مدیران در سازمان ها تاخیر در حضور و شروع کار پرسنل در سازمان می باشد .تاخیر و غیبت زیاد پرسنل میتواند هدف های یک شرکت را دچار اختلال کند.
داشتن یک سیاست کامل و جامع در یک سازمان و اجرای درست قوانین وضع شده در مورد ورود و خروج کارکنان ،قطعا برنامه های مجموعه را کمتر دچار مشکل خواهد کرد.

۳) جلوگیری از سرقت زمان توسط کارکنان

سرقت زمان به این معنی است زمانی که در مجموعه هستید زمان خود را به اموری غیر مرتبط با کار اختصاص دهید .مانند برقراری تماس های شخصی ،بررسی شبکه های اچتماعی و سایر امور غیر مرتبط با کار .
یکی دیگر از موارد مربوط به سرقت زمان در محل کار ،ترک محل کار در تایم کاری و بازگشت دیر هنگام به محل می باشد.
برای جلوگیری از پیش آمد چنین مشکلاتی باید خط مشی و سیاست مشخصی در محیط کار داشته باشید و از افراد بخواهید آن ها را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب

۴)اضافه کاری

برای پیشرفت امور در کار گاهی اوقات کارکنان نیاز به انجام اضافه کاری دارند.انجام اضافه کاری باید با توافق طرفین صورت گیرد.
ثبت ساعت اضافه کاری کارمندان و سپس محاسبه هزینه های مربوط به دستمزد اضافه کاری یکی از چالش های مدیران سازمان ها میباشد.

۵)مرخصی ها

مرخصی یکی از حقوق در نظر گرفته شده برای کارکنان در قانون کار است.با استفاده از دستگاه های ثبت ورود خروج در شرکت ها می توان به راحتی این مقوله را مدیریت کرد و کارایی و بهره وری را در سازمان مدنظر افزایش داد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.