بلاگ

جدیدترین مطالب

نکات طلایی برای انتخاب بهترین ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو : تهیه ردیاب خودرو با توجه به بالا رفتن قیمت روزانه خودرو و دیگر وسایل نقلیه، بسیار با اهمیت و اساسی می باشد و برای تامین امنیت دارایی‌های شما بسیار مفید است. خوب است بدانید که  ردیاب‌ها در ابتدا کاربرد نظامی و جاسوسی داشتند اما امروزه انواع مختلفی از آنها با کاربری‌های متفاوت ساخته شده‌اند که همین مساله انتخاب بهترین ردیاب خودرو را کمی دشوار می‌کند.

تا به حال به استفاده از یک ردیاب یا جی پی اس خودرو برای خودرو  خود فکر کرده اید؟ جی پی اس یک تکنولوژی پیشرفته و ضد سرقت است که امنیت خودرو شما را تامین می نماید. در ادامه در شکوفا اندیشه به بررسی مهمترین نکات در در هنگام خرید انواع جی پی اس خودرو می پردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

نکات طلایی برای انتخاب بهترین ردیاب خودرو کدام است ؟

ز آنجا که ردیاب ها بسیار گران هستند باید در انتخاب بسیار محتاط بود و با دقت عمل کرد. معمولا خریداران صرفا به یک یا چند فاکتور محدود برای خرید مسیریاب بسنده می کنند. در ادامه چندین فاکتور مهم در انتهاب بهترین ردیاب خودرو را برای شما آورده یام.

دقت در ردیاب خودرو

برخی ردیاب‌ها مانند ردیاب‌های نظامی دقت بسیار بالایی در تعیین نقطه هدف دارند. این ویژگی به نوع تراشه جی پی اس مربوط است. در برخی ردیاب‌ها تراشه‌های باکیفیتی کار گذاشته می‌شود که درصد خطای بسیار کمی دارند.

معمولا وجود اختلاف تا ۵ متر برای ردیاب‌های خودرو طبیعی است و برد دقیقی به حساب می‌آید اما برخی تراشه‌های بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت درجه خطایی تا ۳۰ متر نیز دارند. البته میزان خطا و برد دقیق ردیاب با توجه به نوع ردیاب یا هدف استفاده از آن تعیین می‌شود.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم در حین خرید ردیاب خودرو حتما دقت ردیابی و میزان خطای دستگاه را از فروشنده بپرسید.

حافظه داخلی ردیاب

ردیاب‌ها دارای حافظه داخلی هستند. در برخی از آنها امکان نصب حافظه جانبی نیز وجود دارد. در هنگام خرید دستگاه ردیاب، یک پنل ردیابی تحت وب یا اپلیکیشن موبایل در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید از طریق آن به اطلاعات مورد نیاز خود مثل مسیرهای طی شده، میزان سرعت، موقعیت دقیق و گزارش سنسورهای داخل دستگاه دسترسی پیدا کنید و تا مدت زمانی که برای آن مشخص شده آنها را ذخیره نمایید.

وظیفه دیگر حافظه داخلی ثبت و نگهداری اطلاعات در مواقعی است که آنتن دهی شبکه وجود ندارد در این حالت تمام این اطلاعات در حافظه داخلی ثبت می‌شود و به محض ورود به منطقه تحت پوشش شبکه اطلاعات ارسال می‌گردد. در نتیجه هنگام خرید ردیاب خودرو حتما در رابطه با حافظه داخلی و مقدار آن تحقیق نمایید.

کیفیت ساخت ردیاب

کیفیت ساخت ردیاب و دقت عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دستگاهی فاقد این ویژگی‌ها بوده و نتواند در شرایط حساس، عملکرد مناسبی نشان دهد، عملا باید آن را دور انداخت. در واقع باید گفت زمانی دستگاهی با کارایی بالا خواهید داشت که از کیفیت ساخت آن مطمئن باشید.

پیدا کردن چنین ردیابی با این مشخصات، به کمی تحقیق و برانداز کردن نیاز دارد. سرتان را درد نیاوریم کیفیت را فدای هیچ چیز نکنید. چون دستگاهی که نتواند در دریافت و ارسال موقعیت، عملکرد خوبی داشته باشد، دردی از شما دوا نمی‌کند.

گارانتی

همیشه ابزار و وسایلی را تهیه کنید که تولید یک شرکت یا سازمان معتبر باشند و دارای ضمانت‌نامه. به ویژه ابزاری مانند ردیاب که با حفظ جان راننده و سرنشینان و اموال شخصی ارتباط دارد.

بهترین ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو

نحوه اتصال ردیاب

برخی ردیاب‌ها با کمک سیم، به برق خودرو متصل می‌شوند و برخی دیگر که ردیاب مغناطیسی هستند، با کمک مگنت‌های قوی. هر کدام مزایا و معایبی دارند. ردیاب سیمی به دلیل اتصال به برق خودرو، نیاز به شارژ ندارد. ردیاب مغناطیسی به منبع خارجی وابسته نیست و به همین دلیل بعد از مدتی نیاز به شارژ دارد. البته باتری این نوع ردیاب، زیاد است و به راحتی شارژ تمام نمی‌کند.

نیاز شخصی

ردیاب‌ها انواع بسیار مختلفی دارند. هر کدام از آنها امکانات متفاوتی دارند. مثلا برخی از آنها قابلیت شنود و ضبط صدا دارند، برخی دارای دکمه درخواست کمک اضطراری هستند و برخی مجهز به سنسورهای لرزش و سنجش دما و رطوبت هستند که برای خودروهای سنگین و کانتینرهای حمل کالا بسیار مفید است.

مهم‌ترین نکته قبل از خرید یک دستگاه ردیاب این است که شما هدف اصلی خود را از خرید ردیاب بررسی کنید و ردیابی را انتخاب کنید که بتواند جوابگوی نیاز شما باشد. اگر هدف شما تامین امنیت خودروی شخصی در برابر سرقت است نیازی نیست ردیابی را انتخاب کنید که سنسور دما و رطوبت دارد و هزینه ای اضافی بابت این قابلیت‌ها پرداخت کنید.

هر چند ردیاب‌های چند منظوره وجود دارند که می‌توان از آنها برای ردیابی خودرو، افراد و حتی حیوانات استفاده کرد. اما توصیه می‌کنیم به دنبال ردیابی باشید که با هدف و نوع نیاز شخصی شما متناسب باشد.

ردیاب خودرو استیلاک ST30

قابلیت کنترل خودرو از راه دور

اگر خودرو به هر طریقی، روشن یا خاموش شود، ردیاب باید بتواند به سرعت، به صاحب خودرو گزارش دهد و امکان خاموش کردن و قفل کردن درهای خودرو را به شما بدهد.

بهترین ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو

منبع انرژی دستگاه

ردیاب‌ها برای انجام فرایند ردیابی به دو صورت عمل می‌کنند. برخی از طریق اتصال به برق خودرو کار می‌کنند. این گونه ردیاب‌ها باید توسط متخصصان شرکت ارائه‌دهنده به خودرو نصب شوند. برخی دیگر از ردیاب‌ها از طریق باتری داخلی انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و هیچ نیازی به متصل شدن به باتری ماشین و فرایند نصب ندارند.

سرعت گزارش‌دهی

قبل از خرید ردیاب خودرو، حتما سرعت گزارش‌دهی آن را تست کنید. میزان بالای سرعت گزارش‌دهی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک موقعیت‌یاب خودروی استاندارد است.

قیمت مناسب ردیاب

میزان قیمت ردیاب‌ خودرو به تعداد امکانات و گارانتی آن بستگی دارد. برخی ردیاب‌ها امکانات کم‌تری دارند اما دارای سرعت و دقت بالاتری هستند. همچنین برخی ردیاب‌ها قیمت بالاتری دارند چون تولید یک شرکت معتبر و دارای ضمانت‌نامه و پشتیبانی مناسب‌تری هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.