بلاگ

جدیدترین مطالب
قیمت دستگاه حضور و غیاب

عوامل مؤثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب

عوامل مؤثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب : بسیاری از صاحبان کسب و کار ها در شرکت‌های بزرگ، سازمان‌ها و ادارات‌، علاقه دارند روابط پیچیده سازمانی را به روشی ساده‌تر انجام دهند تا از این طریق بتوانند روابط تجاری‌ شرکت خود را سامان بخشند. به همین خاطر ، استفاده از تکنولوژی‌های نه چندان پیچیده می‌تواند به کمک آن‌ها بیاید.

از جمله این تکنولوژی‌های جدید، ابزارهایی برای کنترل حضور و غیاب و ورود و خروج کارکنان به شرکت مورد نظر می باشد، اما اساسی ترین چالش شاید انتخاب دستگاه مورد نظر و قیمت دستگاه حضور و غیاب باشد که برای هر مدیری بسیار مهم است، در ادامه در شکوفا اندیشه به بررسی انواع دستگاه حضور و غیاب و عوامل موثر بر قیمت یک دستگاه حضور و غیاب می پردازیم پس تا انتهای این مقاله با ماه همراه شوید.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب

سرعت پردازش در دستگاه حضور و غیاب

یکی از مواردی که در خرید دستگاه حضور و غیاب موثر است و هم سبب تفاوت قیمتی آنها می شود، سرعت پردازشگر دستگاه است. سرعت پردازش به طور کلی یکی از موضوعات پر اهمیت برای کارخانه های شلوغ با تعداد پرسنل بالا است.

معمولاً در چنین مکان هایی نیاز به دستگاه حضور و غیاب بیومتریک است تا شناسایی تصاویر را به خوبی انجام داده و تردد را به خوبی به ثبت برساند. دقت کنید که تعداد پرسنل های زیاد خود عامل تاخیر در ثبت است و دستگاه های کارتی و رمزی معمولاً از نظر سرعت پردازش غیر قابل قبول هستند. پس مهمترین موقعیت که در خرید دستگاه حضور و غیاب باید دقت شود، پردازشگر و سرعت و کیفیت آن است.

 

قیمت دستگاه حضور و غیاب

قیمت دستگاه حضور و غیاب

ظرفیت ثبت کاربر در دستگاه حضور و غیاب

دومین عامل موثر بر هزینه دستگاه حضور و غیاب، ظرفیتی است که این سیستم برای ثبت و ذخیره تعداد کارمندان دارد. مسلما یک سازمان کوچک که تعداد کارمند کمتری نیز دارد هزینه کمتری هم برای خرید دستگاه حضور و غیاب صرف خواهد نمود. یک سازمان، نمی‌تواند دستگاهی را خریداری نماید که ورود و خروج تمامی کارکنانش را ثبت نمی‌کند و یا به عبارتی میزان حافظه و ذخیره کمتری نسبت به تعداد کارکنانش دارد.

ظرفیت ذخیره اطلاعات تردد کارمندان

سومین عامل موثر بر تعرفه دستگاه حضور و غیاب، ظرفیت اطلاعات تردد کارمندان است. این دستگاه‌ها ظرفیت ذخیره متفاوتی دارند. یعنی دستگاه، برای ثبت ورود و خروج کارکنانش باید حافظه کافی داشته باشد. چنانچه عبور و مرور در سازمانی زیاد باشد و دستگاه، حافظه کافی برای ذخیره کردن این میزان از تردد را نداشته باشد مناسب نیست و خرید دستگاهی با حافظه بالاتر مسلما هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

نرم افزار همراه دستگاه حضور و غیاب

چهارمین عامل موثر بر تعرفه دستگاه حضور و غیاب، نرم افزاری است که به همراه آن ارایه می‌گردد. تمامی دستگاه‌های حضور و غیاب با یک نرم افزار، همراه هستند اما تمامی این نرم افزارها مانند هم نیستند؛ بعضی قابلیت ثبت و ضبط بهتری دارند و بعضی این امکان را ندارند بنابراین قیمت‌ آن‌ها متفاوت است.

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه حضور و غیاب

پنجمین عامل موثر بر قیمت یک دستگاه حضور و غیاب، گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. عاملی که می‌توان گفت در خریداری یک محصول، بسیار اهمیت دارد. این عامل به خریدار اطمینان می‌دهد که در صورت بروز هر گونه مشکل یا خرابی سیستم، شرکت پشتیبان، زیان‌های وارده را جبران می‌نماید و یا به حداقل می‌رساند.

باتری دستگاه حضور و غیاب

نوع باتری به کار رفته در دستگاه حضور و غیاب بر روی قیمت آن تاثیر گذار است. باطری های یو پی اس در دستگاه های حضور و غیاب از الزامات مهم محسوب می شود زمانی که برق قطع شود، باطری می بایست وظیفه تامین برق دستگاه حضور و غیاب را برعهده بگیرد.

باید پیش از خرید این بررسی را داشته باشید که دستگاه شما نیاز به باتری دارد یا نه. در صورتی که وضعیت برق منطقه ضعیف باشد، باتری یکی از مهمترین پارامترهای خرید محسوب می شود. مدل و مشخصات باتری روی قیمت نهایی دستگاه تاثیرگذار است. باید این بررسی صورت بگیرد که باتری تا چه مدتی می تواند دستگاه را روشن نگه دارد.

نرم افزارهای به کار رفته در دستگاه حضور و غیاب

سعی کنید در نوع نرم افزار به کار رفته در دستگاه حضور و غیاب دقت بیشتری داشته باشید. باید دقت کنید که نرم افزار مورد نظر نیاز شما را برطرف میسازد یا خیر. آیا تنظیمات دستگاه و نرم افزاری که این کار را انجام می دهد، از کاربری مناسبی برخوردار است یا خیر. می بایست این دقت را داشته باشید که اگر نیاز به ارتباط به سیستم حقوق و دستمزد برای هر کارمند دارید، باید نرم افزار به کار رفته در دستگاه حضور و غیاب قابلیت اتصال با سیستم های حقوق و دستمزد را داشته باشد. فرمت خروجی نرم افزار بسیار مهم است. اگر نیاز به چاپ خروجی از دستگاه است باید قابلیت پرینت در نظر گرفته شود.

قیمت دستگاه حضور و غیاب

قیمت دستگاه حضور و غیاب

تاثیر قیمت با توجه به نوع دستگاه حضور و غیاب

دستگاه‌های حضور و غیاب، انواع مختلف و به تبع آن قیمت‌های متفاوتی دارند. برای نمونه می‌توان از دستگاه حضور و غیاب کارتی، رمزی، انگشتی و تشخیص چهره نام برد که هر کدام کارایی و قیمت متفاوت دارند. در ادامه به معرفی هر یک از انواع دستگاه‌ها و بررسی قیمت دستگاه های حضور و غیاب مختلف می‌پردازیم.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

در این نوع از دستگاه به هر کدام از پرسنل اداره و یا سازمان، کارتی تعلق می‌گیرد که کارمندان موظف هستند با این کارت ، لحظه ورود و خروج خود را با نزدیک کردن کارت به دستگاه ثبت نمایند. دستگاه، هویت آن‌ها را تشخیص داده و زمان دقیق ورود و خروجشان را ثبت می‌کند. این نوع دستگاه‌ها از لحاظ قیمت در دسته ارزان قیمت ترین دستگاه های حضور و غیاب قرار دارند که با توجه به نوع و مدل دستگاه قیمت آنها متفاوت است.

دستگاه حضور و غیاب با رمز عبور

در این نمونه، به هر یک از پرسنل، رمزی مخصوص داده می‌شود که کارمندان، هنگام ورود و خروج، رمز خاص خود را با استفاده از صفحه کلید دستگاه ثبت می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها که از قدیم در شرکت‌ها دیده می‌شد در دسته دستگاه‌های حضور و غیاب ارزان قیمت قرار می‌گیرند.

قیمت دستگاه حضور و غیاب

قیمت دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

در این نمونه از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت از پیش تعیین شده افراد، ملاک ورود و خروج به سازمان است. به طوری ‌که فرد در بدو ورود و یا هنگام خروج از سازمان، انگشت خود را در محل مخصوص آن قرار می‌دهد و دستگاه با سنسورهایی که در ساخت آن به کار رفته است اثر انگشت این فرد را با اثر انگشت‌های از پیش ذخیره شده در سیستم، مقایسه می‌کند و زمان دقیق ورود و خروج فرد مورد نظر را ثبت می‌کند. این نوع دستگاه‌های حضور و غیاب یکی از متداول‌ترین مدل‌ها برای استفاده است و در دسته دستگاه‌های با قیمت متوسط قرار داده می‌شود.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

در ساخت این نمونه، دوربین مخصوصی به کار رفته که می‌تواند تصویر چهره فردی که مقابل آن قرار می‌گیرد را با تصاویری که در سیستم، ذخیره شده مقایسه کند و ورود و خروج آن کارمند با دقت ثبت شود. این دستگاه بیشترین استفاده را در شرکت‌ها دارا است و با توجه به مسئله کرونا از بهترین آن‎ها به حساب می‌آید. قیمت این دستگاه در رده متوسط قیمت و گران ‌قیمت دسته بندی می‌شود.

همان‌طور که گفته شد بسته به نوع دستگاه حضور و غیاب، قیمت آن نیز متفاوت است. برای نمونه دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی از ارزان‌ترین این محصول و دستگاه‌های تشخیص چهره از گران‌ترین این دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.