بلاگ

جدیدترین مطالب

سیستم حضورو غیاب مناسب کارخانه ها

سیستم حضورو غیاب مناسب کارخانه ها : کسانی که دارای شرکت یا کارخانه می باشند برای اینکه بدانند چه نوع سیستم حضور و غیابی نیاز دارند باید اطلاعات و دانش کافی در این زمینه داشته باشند .سیستم های حضور و غیاب موجود در بازار  چه از نظر سخت افزاری وچه از نظر نرم افزاری انواع متفاوتی دارد .که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و امکانات بسیار زیادی می باشند که انتخاب بهترین سیستم حضورغیاب برای آنها کار سخت و دشواری شده است .

معمولا برای کسب و کارهای مختلف که شامل سازمان ها و شرکت ها ، کارگاه ها و کارخانجات بزرگ و کوچک می باشند سیستم های حضور و غیاب مختلفی پیشنهاد می شود.

محیط شرکت و کارخانه ها با توجه به نوع کار و تعداد پرسنلی که در آن مشغول به کار می باشند سنجیده می شوند و معیارهای مختلفی برای خرید سیستم حضور و غیاب وجود دارد که در ادامه به  آنها میپردازیم .

معیار های مهم برای خرید سیستم حضور و غیاب کارخانچات

تعداد نیرو

سیستم های حضور و غیاب دارای  ظرفیت خاصی برای ثبت کردن تعداد چهره، اثر انگشت، کارت و ظرفیت خاصی برای تردد نیروها دارد.

کارفرما باید تعداد کل نیروها را بررسی کند و سپس  سیستم مورد نظر خود را انتخاب کند .

معمولا چون کارخانه ها دارای نیروهای زیادی می باشند، باید دستگاهی خریداری شود که علاوه بر ظرفیت کاربر بالا، دارای توان ظرفیت تردد نیز باشد.

سیستم حضورو غیاب مناسب کارخانه ها

سیستم حضورو غیاب مناسب کارخانه ها

محیط  کار

شرکت و کارخانه ها باید با توجه به محیط خود نوع سیستم را انتخاب کنند مثلا در محیطهای صنعتی گرد و غبار و یا رطوبت زیاد باشد باید از سیستم حضورغیابی استفاده کرد که بتواند کارایی خود را در این شرایط حفظ کند .

همچنین توصیه می شود سیستم حضورغیاب در داخل ساختمان نصب شود تا از آسیب و صدمات احتمالی در امان باشد  وبا توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از کارخانه ها و کارگاه ها واحد انتظامات را دارند بهتر است سیستم حضورغیاب در این قسمت نصب شود تا کارکنان انتظامات نیز بتوانند بر روی دستگاه و حضورغیاب پرسنل نظارت داشته باشند .

در سیستم حضورغیاب پیشرفته امکانات مختلفی وجود دارد .یکی ازاین  امکانات مربوط به مانیتورینگ واحد حراست می باشد که به راحتی می توانند ورود و خروج کارکنان را به صورت آنلاین مشاهده کرده و حضورغیاب آنها را کنترل نمایند .

تنوع شیفت کارخانه

تنوع شیفت یکی از معیارهای اصلی انتخاب سیستم حضورغیاب مناسب برای کارخانه ها و کارگاه ها می باشد . در سازمان های کوچک با توجه به تک شیفت بودن یا اینکه از شیفتهای پیچیده استفاده نکنند سیستم حضورغیاب ساده می تواند مناسب آنها باشد که برخی شرکتها این نرم افزارها را به صورت رایگان یا با مبلغی کم همراه با دستگاه حضورغیاب ارائه می کنند .

سیستم حضورغیاب پایه بسیار ساده و کاربردی می باشد و کاربران به راحتی میتواند در آخر ماه کارکرد حضورغیاب  پرسنل را محاسبه نموده و گزارشات را در اختیار مدیران قرار دهد .

در کارگاه هایی که تعداد پرسنل آنها زیاد می باشند یا اینکه از شیفت های پیچیده استفاده می کنند بهتر است از سیستم های پیشرفته استفاده شود .

کنترل حضورغیاب پرسنل در کارخانه های بزرگ  بسیار مهم و پیچیده می باشد و اگر دستگاه حضورغیاب مناسبی چه از نظر سخت افزار و یا نرم افزار انتخاب نشود مطمئنا مشکلات زیادی را به وجود می آورد . برای این کسب و کارهای بزرگ نرم افزارهای ویژه و پیشرفته حضورغیاب ارائه میشود که به راحتی می توانند کارکرد پرسنل را محاسبه کرده و گزارشات را به صورت مکانیزه و  بر اساس خروجی های استاندارد در اختیار بخش مالی قرار دهند .

سیستم حضورو غیاب مناسب کارخانه ها

سیستم حضورو غیاب مناسب کارخانه ها

توجه به نوع فعالیت  کارخانه

کارخانه ها باید باتوجه نوع فعالیت خود سیستم حضور و غیاب مناسب برای تردد پرسنل انتخاب کنند .

در محیط کارخانه و  کارگاه ها  با توجه به اینکه فعالیت صنعتی بیشتر است و افراد با مواد شیمیایی یا روغن سر کار دارند باید سیستم حضور و غیابی وجود داشته باشد که پرسنل بدون دردسر زمان تردد خود را ثبت نمایند و با توجه به اینکه ممکن است در تشخیص اثر انگشت با مشکل مواجه شوند پس دستگاه های کارتی و تشخیص چهره بهترین انتخاب برای کارگاه ها می باشند و با توجه به اینکه سیستم حضور و غیاب کارتی مشکلات خاص خود از قبیل فراموشی کارت تردد ، استفاده از کارت دیگران برای حضورغیاب و … را دارد بهترین پیشنهاد دستگاه حضورغیاب تشخیص چهره می باشد .

خرید دستگاه حضور و غیاب در شیراز

کارخانه های کوچک با توجه به تعداد کارکنان کمی که دارند می توانند از سیستم های حضورغیاب ارزانتر استفاده کنند .البته منظورمان دستگاه ارزان دستگاه بی کیفیت نمی باشد بلکه سیستم حضوروغیابی که برای محیط های کوچک طراحی شده اند . دستگاه هایی که معمولا ظرفیت چهره یا انگشت آنها کمتر می باشد .

کارخانه ها  با توجه به تعداد کارکنان بالا می توانند از سیستم های حضور غیاب با ویژگی های بهتر جهت ثبت تردد کارکنان استفاده نمایند . به دلیل اینکه در این مجموعه تعداد کارکنان زیاد می باشد باید ثبت حضور و غیاب نیز با سرعت بالاتری انجام شود .البته برای کارخانه های  بزرگ پیشنهاد ما استفاده از چند دستگاه حضوروغیاب می باشد .

تعداد سیستم حضورغیاب  بستگی به حداکثر کارکنانی دارد که در یک زمان کم قصد ثبت ورود یا خروج خود را دارند . معمولا این تعداد تردد برای یک سیستم حضورغیاب نباید بیشتر از ۱۰۰ نفر باشد .

خرید انواع سیستم حضور و غیاب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.