بلاگ

جدیدترین مطالب
دستگاه حضور و غیاب مدرسه

دستگاه حضور و غیاب مدرسه

دستگاه حضور و غیاب مدرسه چیست ؟

نظام حضور و غیاب در مدارس یک سیستم مکانیزه برای ثبت حضور و غیاب دانش آموزان در مدرسه است که بر اساس آن، اساتید و مدیران مدارس می توانند حضور و غیاب دانش آموزان در هر روز را بررسی کرده و بهترین تصمیمات را برای بهبود فرایند آموزش و پرورش اتخاذ کنند. این سیستم معمولاً شامل یک سری از دستگاه هایی می شود که توسط دانش آموزان برای ثبت حضور خود به کار می روند.

نظام حضور و غیاب در مدارس می تواند به طور خاص در بهبود استفاده از زمان در کلاس ها و در کل تحصیلات دانش آموزان موثر باشد. با استفاده از این سیستم، مدارس می توانند اطلاعات دقیقی راجع به حضور و غیاب دانش آموزان در دست داشته باشند و از این اطلاعات برای ارزیابی عملکرد دانش آموزان، تشخیص مشکلات و رفع آن، تنظیم روز بعدی کلاس ها و ترکیب نیروی انسانی استفاده کنند.

همچنین، این سیستم می تواند به بهبود امنیت مدرسه نیز کمک کند، چرا که با استفاده از این سیستم، ممکن است که ورود ناشناخته ها به مدرسه کاهش یابد.

در کل، نظام حضور و غیاب در مدارس می تواند به دانش آموزان، اساتید و مدیران مدارس کمک کند تا فرایند آموزش و پرورش را بهبود بخشند و بهترین پاسخ را در برابر چالش های مختلف پیدا کنند.

سیستم حضور و غیاب هوشمند مدارس شامل چه بخش هایی است و چطور کار می‌کند؟

سیستم حضور و غیاب هوشمند مدارس همانند دیگر سیستمهای ثبت تردد شامل یک دستگاه و یک نرم افزار حضور و غیاب مدرسه است که در کنار هم، ورود و خروج دانش آموزان و معلمان را ثبت و مدیریت می‌کند. طرز کار سیستم حضور و غیاب مدارس شبیه سیستم‌های دیگر است : ورود و خروج دانش آموزان و معلمان بر روی دستگاه حضور و غیاب مدرسه ثبت شده، سپس اطلاعات تردد از دستگاه به نرم‌افزار حضور و غیاب مدرسه انتقال می‌یابد. بدین‌ ترتیب تمام ورود و خروج دانش آموزان و معلمین، تاخیر، تعجیل و غیبت آنها قابل گزارشگیری و ارائه به مدیریت مدرسه یا والدین دانش آموزان است. در صورت غیبت دانش آموزان و یا تاخیر و تعجیل آنها در ورود و خروج، سیستم حضور و غیاب مدرسه از طریق ارسال پیامک، ایمیل و یا تلفن گویا به والدین دانش آموز اطلاع و مدیریت مدرسه اطلاع‌رسانی میکند. در صورت تأخیر و غیبت دبیران و سایر پرسنل مدرسه، پیامک یا ایمیل برای مدیریت مدرسه ارسال می‌گردد. علاوه بر اطلاع رسانی آنلاین، امکان دسترسی به اطلاعات ورود و خروج به صورت گزارش‌گیری روزانه، هفتگی و ماهانه نیز امکانپذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : مدیریت عملکرد چیست و چگونه باعث توانمندی کارمنان می شود؟

دستگاه حضور و غیاب دانش آموزان
نرم افزار حضور و غیاب
پنل ارسال پیامک (sms)

دستگاه حضور و غیاب مدرسه

دستگاه حضور و غیاب مدرسه

مزایای سیستم حضور و غیاب هوشمند مدارس

ثبت ورود و خروج دانش آموزان بر روی دستگاه حضور و غیاب مدرسه انجام شده و در نهایت ترددها در یک بانک اطلاعاتی امن نگهداری می‌شود. به کارگیری این سیستم مزایای زیادی برای مدارس خواهد داشت، از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مشکلات ناشی از اشتباهات انسانی ثبت ورود و خروج دستی دانش آموزان حذف می‌شود.
امکان دسترسی به اطلاعات در هر زمانی به صورت مستند وجود دارد.
علاوه بر حضور و غیاب دانش آموزان، امکان ثبت و کنترل ورود و خروج معلمان و سایر پرسنل اداری مدارس نیز توسط دستگاه حضور و غیاب مدرسه وجود دارد.
نرم افزار حضور و غیاب مدرسه، گزارشات متنوعی از ورود و خروج دانش آموزان و معلمان در اختیار مدیریت مدرسه قرار می‌دهد.
امکان ارسال پیامک از زمان ثبت ورود یا خروج دانش آموزان برای والدین امکانپذیر است و به این صورت پدر و مادر از زمان ورود دانش آموز به مدرسه یا خروج از مدرسه آگاهی خواهند داشت.
پیاده سازی سیستم حضور و غیاب مدارس، موجب افزایش چشمگیر رعایت نظم در ورود و خروج دانش آموزان خواهد شد.

دستگاه حضور و غیاب مدرسه

دستگاه حضور و غیاب مدرسه

راهکارهای احراز هویت دانش آموزان در سیستم حضور و غیاب هوشمند مدارس

۱- رمز عبور : این روش بسیار ساده است. هر دانش آموز می‌تواند با ورود رمز عبور از طریق صفحه کلید دستگاه حضور و غیاب مدرسه، ورود یا خروج خود را ثبت نماید.

۲- کارت : کارت ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش ثبت تردد بر روی دستگاه حضور و غیاب مدرسه است. در این روش به هر دانش آموز یک کارت با شماره شناسایی منحصر به فرد تعلق می‌گیرد. دانش آموزان در زمان ورود و خروج به مدرسه، کارت خود را به کارتخوان دستگاه نزدیک کرده و ترددشان ثبت می‌شود. برای ساده‌تر کردن کار می‌توان از گیت‌های RFID استفاده کرده که به صورت خودکار کارت یا تگ rfid همراه دانش آموز را می‌خواند و نیازی نیست دانش آموز کاری انجام دهد، فقط کافی است از بین گیت‌ عبور کند.

دستگاه حضور و غیاب مدرسه

دستگاه حضور و غیاب مدرسه

اثر انگشت – تشخیص چهره : راهکارهای بیومتریک امنیت بیشتری نسبت به رمز و کارت دارند و امکان گم شدن یا سوء استفاده از آنها کمتر است. اما باید در نظر بگیرید که استفاده از این روشها (اثر انگشت، تشخیص چهره، عنبیه یا کف دست) شاید برای دانش آموزان کمی پیچیده‌تر باشد و نیاز به آموزش دارد. علاوه بر این به دلیل اینکه دانش آموزان در سن رشد هستند، درصد کمی امکان دارد که به مرور شناسه‌های بیومتریک تعریف شده (نظیر اثر انگشت، چهره و …) نیاز به به‌روز رسانی (تعریف مجدد) داشته باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.