بلاگ

جدیدترین مطالب
تاریخچه دستگاه‌های حضور و غیاب

تاریخچه دستگاه‌های حضور و غیاب

تاریخچه دستگاه‌های حضور و غیاب : با شروع شدن انقلاب صنعتی در قاره آمریکا و اروپا، تحولات بزرگی در طرز فکر مردم به شیوه‌ی زندگی ایجاد گردید. در اواخر قرن هجدهم میلادی، با توجه به مشغول بودن اکثریت مردم در سازمان‌ها و کارخانه‌های بزرگ، نظارت هر چه بهتر بر رفت و آمد کارکنان، بیش تر از همیشه اهمیت پیدا کرد و نیاز به دستگاه حضور و غیاب، یا دستگاهی که رفت و آمد کارکنان را ثبت کند، احساس می شد.

ثبت رفت و آمد کارکنان در آغازا به صورت دستی انجام می‌شد، که متاسفانه این روش، باعث وقوع خطاهای بسیاری می‌شد، از جمله معایب این روش، عدم نظارت دقیق بر روی کارکرد پرسنل، کاهش بهر‌ه‌وری و عدم رضایت پرسنل بوده است. با توجه به این معایب، مدیران سازمان ها و شکرت ها تصمیم گرفتند، با استفاده از روش‌های نوین جهت بررسی و ثبت دقیق زمان تردد، بهره‌وری و اثربخشی خود را افزایش دهند.

تاریخچه دستگاه‌های حضور و غیاب

تاریخچه دستگاه‌های حضور و غیاب

اولین دستگاه حضور و غیاب در چه سالی تولید شد؟

اولین دستگاه حضور و غیاب در سال ۱۸۸۸، توسط یک طلافروش در نیویورک آمریکا طراحی و ساخته شد. عملکرد این دستگاه به صورت کاغذ ساعت زنی بوده است، به گونه‌ای که یا قرار دادن کاغذ در داخل دستگاه ساعت بر روی آن چاپ می‌شده است.

این ماشین ثبت زمان قادر به چاپ زمان دقیق تردد پرسنل بوده است. اولین دستگاه حضور و غیاب کارتی در سال ۱۸۹۴ طراحی و تولید گردید. این دستگاه شامل یک ساعت، یک چرخ مخصوص و کاغذهای مستطیلی مقوایی بوده است، عملکرد این دستگاه اینگونه بوده است که پرسنل با وارد کردن کاغذهای پرسنلی خود و با فشار دادن اهرم این دستگاه ساعت های تردد روزانه خود را ثبت می‌نمودند.

انواع دستگاه های حضور و غیاب

در ادامه در شکوفا اندیشه به بررسی انواع دستگاه های حضور و غیاب، سیر تحول و پیشرفت آن ها می پردازیم،

دستگاه حضور و غیاب کارتی با توجه به درخواست زیاد برای استفاده از دستگاه حضور و غیاب، نسل جدیدی از این دستگاه بدون نیاز به استفاده از کارت‌های مقوایی به بازار عرضه گردید. در این نسل از دستگاه های حضور و غیاب، هر فرد یک کارت شناسایی مغناطیسی با شماره شناسایی مختص به خود را دارا می‌باشد. با نزدیک کردن کارت به دستگاه اطلاعات ورود و خروج هر پرسنل در سیستم بارگذاری می‌گردد و توسط نرم‌افزار پردازش می‌شود.

اما با گذر زمان دستگاه های حضور و غیاب پیشرفت چشم‌گیری داشتند و به کارت‌های مغناطیسی خلاصه نشدند، سیر تحول در این دستگاه ها، گرایش به دستگاه‌های کاملا اتوماتیک با قابلیت‌های بیومتریک پیدا کرد.

 قابلیت بیومتریک در دستگاه های حضور و غیاب چیست؟

قابلیت بیومتریک به تشخیص و احراز هویت افراد با استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد هر شخص می‌پردازد. این ویژگی های منحصر به فرد در واقع همان پارامترهای فیزیولوژیکی است که اثر انگشت، کف دست، عنبیه چشم و هندسه‌ی دست از جمله این پارامترها به حساب می‌آید.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی چیست؟

دستگاه حضور و غیاب با قابلیت بیومتریک ثبت اثر انگشت، یکی از محصولات پرطرفدار بین مخاطبین خود می‌باشد. عملکرد این دستگاه با اسکن و ثبت اثر انگشت پرسنل انجام می‌پذیرد. با قرار دادن انگشت بر روی سنسور، دستگاه اسکن انگشت شما را با پایگاه داده‌ی ثبت شده‌ی خود تطبیق داده و بعد از تاییدیه، تردد شما را ثبت می‌نماید.

تاریخچه دستگاه‌های حضور و غیاب

تاریخچه دستگاه‌های حضور و غیاب

ستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست؟

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، یکی از جدیدترین قابلیت‌های بیومتریکی می‌باشد که در صنعت کنترل و بازرسی در حال اجرا می‌باشد. فرآیند ثبت چهره در این دستگاه ها می‌تواند بر پایه‌ی تشخیص دوبعدی و یا سه‌بعدی صورت بپذیرد، لیکن به دلایل امنیتی پایین تشخیص چهره به صورت دو بعدی، استفاده از دستگاه های حضور و غیاب بر مبنای ثبت سه بعدی چهره‌ را به شما عزیزان توصیه می‌نماییم.

عملکرد تعریف و ثبت افراد در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، به این گونه می‌باشد که با اسکن صورت در زوایای مختلف، تردد افراد را با قرار گرفتن در جلوی دوربین دستگاه ثبت می نماید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.