بلاگ

جدیدترین مطالب

چرا باید سیستم حضور و غیاب داشته باشیم ؟

چرا باید سیستم حضور و غیاب داشته باشیم : امروزه همه ی کارخانه ها ،شرکت ها ، سازمان ها خریدن سیستم حضور و غیاب را در الویت قرار می دهند شاید برای شما سوال باشد که چراسازمان ها  باید سیستم حضورو غیاب داشته باشند ؟

ساده ترین روش برای اینکه بدانیم نیروی کار چقدر فعالیت داشته و همچنین برای محاسبه پاداش آن ها  از سیستم حضور و غیاب استفاده می شود. بهبود روند کار ،منظم بودن ورعایت مقررات کار توسط کارکنان هر شرکت یا سازمان یکی از دلایل موفقیت آن مجموعه می باشد . این داده های با ارزش توسط  فناوری های پیشرفته ردیابی و جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شوند.

منظم بودن کارمندان

اولین دلیل  استفاده از سیستم حضور و غیاب برای هر سازمانی می تواند این باشد که مدیران علاقه دارند کارکنان به صورت منظم و بر اساس مقررات سازمان و یا شرکت حضور و غیاب داشته باشند. اینکه کارمندان براساس تقویم ها و ساعت های مشخص شده در سیستم حضور و غیاب تردد انجام می دهند یا کارکرد آنها به صورت دقیق ارائه میگردد برای هر سازمان یا شرکت بسیار اهمیت دارد.

چرا باید سیستم حضور و غیاب داشته باشیم

چرا باید سیستم حضور و غیاب داشته باشیم

دقیق بودن سیستم

سیستم حضور و غیاب بسیار دقیق و قابل اطمینان  است و احتمال تقلب بعضی از پرسنل را در ثبت تردد به صفر میرساند . که از اساسی ترین ویژگی این سیستم می باشد.

محاسبه کارکرد

با استفاده از سیستم حضور و غیاب بار حسابداری کاهش میابد. افراد کمتری را درگیر محاسبه کارکرد تردد کارمندان نماید. برای حضور و غیاب سنتی زمان زیادی طول میکشید تا کارت های ورود و خروج جمع آوری شود و بطور دستی ثبت شوند ولی با استفاده از سیستم حضور و غیاب ، این کار در زمان کوتاه تری انجام می شود .همچنین این کار برای شرکت های بزرگ مشکلات زیادی به همراه داشت . اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی اکنون  انواع دستگاه های حضور و غیاب وارد بازار شده است که حضور و غیاب کارکنان را برای هر سازمانی و شرکتی کنترل میکند  و گزارشات دقیقی را به مدیران آن سازمان و شرکت ارائه می نماید.

پینشهاد می کنیم مقاله انواع دستگاه حضور و غیاب را را مطالعه نمایید.

شناسایی پرسنل منظم

با استفاده از سیستم حضور و غیاب پرسنل با نظم و  نمونه  به راحتی قابل شناسایی، تشویق و ترفیع  می باشند و بلعکس پرسنل کم کار و بی‌نظم شناسایی  می شوند. یکی از دلایل وجود سیستم حضور و غیاب برای شرکت ها و سازمان ها شناسایی بهتر پرسنل و مدیریت راحت‌تر آن‌هاست.

نظارت کامل

نظارت بر عملکرد پرسنل یکی از نکات بسیار مهم و حساس در امور مدیریتی است. به با استفاده از سیستم حضور و غیاب مدیران می‌توانند به طور کامل بر کارمندان و کارکنان خود نظارت کنند. ساعات ورود و خروج و میزان کار در روز از جمله مزایایی است که سیستم حضور و غیاب در اختیار مدیران قرار می‌دهند وجود این سیستم بسیار ضروری  و با اهمیت می باشد.

خرید دستگاه حضور و غیاب در شیراز

مسئله زیست محیطی

یکی دیگر از مزیت های این سیستم انطباق بیشتر با مسائل زیست محیطی است. با کمتراستفاده کردن  از کاغذ و منابع چاپی، آسیب کمتری به محیط زیستوارد میشود .با کاغذی بودن گزارش نهایی به صورت آنلاین در اختیار مدیران نبوده در صورتی که  با استفاده از سیستم حضور و غیاب کنترل پرسنل برای مدیران به صورت لحظه ای و آنلاین می باشد . از بین رفتن کاغذ در سیستم اداری از نظر هزینه هم به نفع مدیران می باشد.

مدیریت شیفت‌ها

ویژگی دیگری از سیستم حضور و غیاب مدیریت آسان  شیفت ها برای مشاغلی که نیاز اساسی به مدیریت شیفت‌های کاری دارند. یکی از دغدغه‌های اصلی‌ هر بخش مدیریت و تنظیم درست و حساب شده شیفت‌های کاری است. کاری سخت و حساس که باید زمان و انرژی زیادی صرف آن شود. پس وجود یک نرم‌افزار حضور و غیاب چقدر در این امور اهمیت و ارزش بالایی دارد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.