بلاگ

جدیدترین مطالب
ردیاب خودرو چیست ؟ و چگونه کار می کند؟

ردیاب خودرو چیست ؟ و چگونه کار می کند؟

ردیاب خودرو چیست : ردیاب خودرو در ابزار بسیار کوچک برای  ردیابی است که مکان خودروی شما را نشان می دهد و بیشترین  استفاده  از آن به جهت امنیت خودرو و همچین پیدا کردن مسیرهای تردد خودرو می باشد.

ردیاب های کاربردهای متفاوتی دارند علاوه بر استفاده در خودرو برای حیوانات و اشیا نیز به کار گرفته می شود . از ردیاب های علاوه بر روی زمین ، در هوا و یا حتی زیر آب نیز  استفاده می شود. ردیاب خودرو اساس کار آن بر پایه GPS می باشد .

 

اولین استفاده بشر از GPS 

ردیاب GPS اولین بار توسط ارتش کشور  آمریکا در عملیات های نظامی هوایی و زمینی برای مکان یابی دسته ادوات نظامی و یا هدف یابی شلیک موشک و مسیر هواپیما های جنگنده ، مورد استفاده قرار گرفت و پس از گذشت چند سال برای عموم نیز قابل استفاده شد و روز به روز به امکانات و قابلیت های آن اضافه شد.

 

کارکرد ردیاب به چه صورت می باشد

ردیاب،دارای دو بخش GPS و سیم کارت می باشد. اطلاعات مکانی حاوی طول و عرض جغرافیایی و سرعت و جهت حرکت ، را جی پی اس دریافت کرده و لحظه به لحظه به سیم کارت درون خود می دهد،سپس این سیم کارت این اطلاعات را به اپلیکیشن کاربر توسط اینترنت و یا اس ام اس ارسال می کند. سیم کارت ردیاب باید دارای شارژ و اینترنت فعال باشد.

 

انواع ردیاب خودرو

ردیاب خودرو، از نظر تامین برق بطور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

دسته اول: بدون نیاز به شارژ کردن ، دائما کار می کند، زیرا مستقیما به برق خودرو متصل می شود.
دسته دوم: باید توسط شارژر مخصوص ، قبل از استفاده شارژ شود و معمولا بسته به اندازه و قیمت آن در مدل های مختلفی ارایه می شود.

ردیابها با عملکرد آنلاین و آفلاین:

ردیاب آفلاین :  در ردیاب های آفلاین کلیه اطلاعات به صورت نقطه ای و موقعیت لحظه ای خودرو و از طریق sms بین سیستم ردیاب خودرو نصب شده در اتومبیل شما و تلفن همراه شما در تبادل می باشد به این صورت که با ارسال یک پیامک به دستگاه ردیاب نصب شده در خودرو موقعیت مکانی خودرو از طریق ارسال موقعیت جغرافیایی و خواندن آن در نقشه جهانی به شما اعلام می گردد.

ردیاب آنلاین:  در ردیاب آنلاین علاوه بر امکان استفاده ازپیامک ، مصرف کننده از  اینترنت نیز جهت تبادل اطلاعات بهره مند خواهد بود که در این صورت امکانات بیشتری را نیز در اختیار مصرف کننده قرار خواهد داد.

 

کاربرد های ردیاب خودرو

با نصب ردیاب خودرو شما می توانید تمام مسیرهای پیموده شده ماشین های خود را مشاهده کنید. و حتی زمان حرکت و توقف ماشین ها را از راه دور نظاره گر باشید جالب است. بدانید که شما می توانید از راه دور سرعت رانندگان ماشین های خود را بررسی کنید. و در صورتی که آنها با سرعت غیرمجاز رانندگی کنند سریعا یک اس ام اس برای شما فرستاده می شود که ماشین با سرعت غیر مجاز حرکت می کند. و همان لحظه شما می توانید موارد را به رانندگان گوشزد کنید.

کاربرد ردیاب خودرو برای حفاظت از خودرو های شخصی،ردیابی کانتینرها،ردیابی مجرمین متواری،ردیابی خودروهای امانتی،سیستم مدیریت ناوگان و … است. همچنین:

  • پیدا کردن خودروی سرقتی
  • کنترل مصرف سوخت
  • کنترل تردد خودرو در مناطق تعیین شده
  • کنترل سرعت غیر مجاز
  • اندازه گیری مسیرهای پیموده شده
  • تشخیص روشن بودن موتور خودرو
  • نمایش دمای یخچال خودرو ها
  • شنود صدای داخل کابین خودرو
  • خاموش کردن خودرو از راه دور

 

چگونه با ردیاب خودرو کار کنیم ؟

پس از اینکه ردیاب خودرو  را نصب کردید باید نرم افزار آن را نیز دانلود و روی گوشی موبایل خود نصب کنید و یا از طریق رایانه عمل نمایید ، قبل از خرید باید مطمئن شوید شرکت های ارایه دهنده ردیاب ، نرم افزار اندروید و IOS مخصوص گوشی شما را ارایه می کنند.

سپس بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی خود می توانید خودروی خود را کنترل کنید. نکته ی جالب این است که شما می توانید برای خودروی خود یک محدوده مکانی مشخص کنید که اگر خودروی شما به سرقت رفت و از آن محدوده خارج شد سریعا به شما اطلاع داده می شود.

در حقیقت این نرم افزارها به شما کمک می کنند که پس از به سرقت رفتن خودرو سریع تر آن را پیدا کنید، تنها کافیست نرم افزار و تمامی اطلاعات آن را در اختیار پلیس قرار دهید.

اما به این نکته توجه کنید که به هنگام به سرقت رفتن خودرو هر چه سریع تر اطلاعات نرم افزار را در اختیار پلیس قرار دهید، زیرا : شانس اینکه خودروی شما سریعتر پیدا شود بیشتر خواهد بود.

ردیاب خودرو چیست ؟ و چگونه کار می کند؟

ردیاب خودرو چیست ؟ و چگونه کار می کند؟

دقت جی پی اس خودرو در چه اندازه ای است

GPS خودرو در نوع تخصصی و پیشرفته در حقیقت جز گرانقیمت ترین قطعات جانبی خودرو می باشد و ما در زیر می خواهیم چند نمونه از نکات لازم و ضروری برای خرید آنها را در اختیار شما قرار دهیم.

تمامی GPS ها از قدرت دریافت بسیار بالایی برخوردار هستند و تقریبا می‌توان گفت موقعیت مکانی و نقطه ای را که از روی نقشه به شما نشان می‌دهند چیزی حدود ۲ متر و یا در بعضی مواقع این اختلاف نیز کمتر بوده است.

حال خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که باعث افزایش دقت GPS  می شود دقت GPS خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

نخست شما باید موقعیت ثبت شده را در نرم افزار تعیین کنید، این موقعیت ثبت ‌شده در فضاهای باز یعنی بدون وجود هیچ گونه ساختمان و درخت و… بسیار بهتر عمل خواهد کرد. دقت موقعیت ثبت شده در آب نسبت به زمین بیشتر خواهد بود زیرا عوامل جوی زمین مانند رخدادهای طبیعی باعث می شود که دقت جی پی اس پایین بیاید.

 

برای خرید ردیاب خودرو و مشاوره در خصوص خرید بهترین نوع ردیاب ها کافی است با مشاورین شرکت شکوفا اندیشه تماس حاصل بفرمایید

                                                                                              مشاوره رایگان: ۰۹۳۳۳۲۰۲۰۲۹
1 پاسخ به ردیاب خودرو چیست ؟ و چگونه کار می کند؟
  1. هزینه نصب gps رو هر خودرو متفاوت هست ؟


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.