بلاگ

جدیدترین مطالب

باید ها و نباید های خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان

باید ها و نباید های خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان  : دستگاه‌های حضور و غیاب در شرکت‌ها، ادارات، کارخانه‌ها، هتل‌ها و هر مکانی که تعداد زیادی پرسنل مشغول به کار هستند کاربرد دارد. دستگاه های حضور و غیاب معمولا با کارت‌های مخصوص، اثر انگشت یا تشخیص چهره کار می‌کنند.

مزایا و معایب دستگاه حضور و غیاب 

استفاده از این تجهیزات کار پرسنل و مدیریت مجموعه‌های مختلف کاری را راحت‌تر کرده است؛ زیرا دیگر نیازی به دفاتر حضور و غیاب و کلی کاغذ نیست و ساعات کاری بهتر و دقیق‌تر ثبت می‌شود. همچنین کارمندان نمی‌توانند تقلب کنند و حضور فرد برای ثبت حضور و خروج لازم خواهد بود.

البته این دستگاه‌ها معایبی هم دارند. مثلا افرادی مثل کارگران که اثر انگشت ضعیفی دارند، نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. حتی گاهی کم یا زیاد شدن نور محیط در تشخیص چهره اثر می‌گذارد.

به همین دلیل بهتر است که از دستگاه‌هایی با کیفیت بالا استفاده شود. اما هر چقدر دستگاه‌های حضور و غیاب کیفیت بهتری داشته باشند، گران‌تر خواهند بود و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از پس این هزینه‌ها برنمی‌آیند.

با افزایش لجام گسیخته نرخ ارز و تحریم‌های تحمیلی بر کشورمان، شاهد رشد قیمت کالاها در تمامی زمینه‌ها هستیم. صنعت حضور و غیاب نیز متأثر از این موضوع بوده و قیمت انواع دستگاه حضورغیاب در چند سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است.

شرایط بد اقتصادی و افزایش هزینه‌ها، مشاغل مختلف را بر آن داشته است تا برای کاهش هزینه‌های خود، در خرید اقلام مورد نیاز دقت بیشتری داشته باشند. خرید ارزان ‌تر تجهیزات و ماشینهای اداری از جمله دستگاه ثبت تردد، راهکاری جهت کاهش هزینه‌های هر سازمانی است.

خرید دستگاه حضور غیاب ارزان، موضوعی است که مورد توجه بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل است. اما باید حواسمان باشد که چه دستگاهی را با چه کیفیتی و با چه قیمتی می‌خریم.

خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان

خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان

دستگاه حضور و غیاب ارزان خریداری کنیم ؟

انتخاب دیگری که می‌تواند وجود داشته باشد، خرید دستگاه‌های ارزان‌تر است. دستگاه‌های حضور و غیاب از مدل‌های کارت‌خوان بسیار ساده و ارزان شروع می‌شود و تا مدل‌های بالا با قابلیت تشخیص چهره، دوربین و اتصال به شبکه محل کار با قیمت‌های بسیار بالا ادامه دارد. اگر بخواهید از دستگاه‌هایی با قیمت مناسب استفاده کنید، دو حالت دارد:

۱٫ یا باید قید امکانات بیشتر دستگاه را بزنید؛

۲٫ یا دستگاه‌هایی با امکانات بیشتر و کیفیت‌ پایین‌تر انتخاب کنید.

اما هیچ کدام از این موارد پیشنهاد نمی‌شوند. چون به هر حال شما هزینه می‌کنید و باید به اندازه پولی که می‌دهید خدمات دریافت کنید. مورد دیگری که وجود دارد، مسئله خراب شدن این دستگاه‌ها است. اگر از دستگاه‌های ارزان استفاده کنید، احتمال خرابی آن‌ها بیشتر است و در نتیجه هزینه‌های تعمیر هم به مخارج شما اضافه می‌شود. گاهی اوقات بخش‌های مختلف این دستگاه‌ها مثل:

• صفحه نمایش LCD؛

• دوربین تشخیص چهره؛

• سنسور اثر انگشت؛

• پاور و سوکت آداپتور؛

• باتری؛

• قطعات الکترونیکی؛

• انواع پورت‌ها؛

• ساعت و به هم ریختن تنظیمات آن

 

پس به یاد داشته باشید خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان همیشه مقرون بصرفه نیست و گاهی اوقات مجبور می شوید چندین برابر هزینه را برای خرابی دستگاه هزینه کنید .

برای کاهش هزینه دستگاه حضور و غیاب چکار کنیم ؟

یکی از مواردی که باعث بالا رفتن قیمت تمام شده دستگاه حضور غیاب می‌شود، استفاده از امکانات جانبی است. امکاناتی مانند باطری ، کارتخوان دوم ، Wifi ، POE ، ظرفیت حافظه بیشتر و … ، معمولاً در حالت عادی بر روی دستگاه حضوروغیاب نصب نیستند و در صورت درخواست مشتری به دستگاه اضافه می‌شوند.

بالطبع استفاده از امکانات اختیاری، قیمت تمام شده دستگاه ثبت تردد را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر خواستید دستگاه حضورغیاب ارزان تری بخرید، از امکانات جانبی فقط در صورت نیاز استفاده کنید و اگر نیازی به آنها ندارید، از انتخاب آنها صرف نظر نمائید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.