بلاگ

جدیدترین مطالب

دستگاه ثبت تردد چیست ؟

دستگاه ثبت تردد چیست : امروزه با افزایش  دستگاه‌های حضور و غیاب هوشمند در ایران، همه ی سازمان‌ها می‌توانند کار‌های مربوط به حضور و غیاب کارمندان و پرسنل را به راحتی و به سرعت انجام دهند. دستگاه ثبت تردد به دلیل مزایای بسیار، محبوبیت بالایی در میان مدیران سازمان‌ها برخوردار است .

 

حضور و غیاب در سازمان‌ها چگونه انجام می‌شود

حضور و غیاب کارکنان و ثبت زمان‌های ورود و خروج آن‌ها برای مدیران شرکت ها  ازارزش  بالایی برخوردار است. با مدیریت درست و موثر حضور و غیاب کارمند ها  می‌توان نظم سازمان را افزایش داد و موجب افزایش انگیزه و بازده پرنسل شد.

 

به همین منظور از گذشته تا کنون روش‌های بسیار زیادی  برای حضور و غیاب پرسنل وجود داشته است. همان‌طور که ممکن است بدانید، روش رایج حضور و غیاب در سازمان‌های قدیمی استفاده از لیست یا برگه حضور و غیاب بوده است.

 

امروزه نیز بعضی  از سازمان‌ها و اداره  های کوچک همچنان از روش‌های قدیمی  استفاده می‌کنند. اما استفاده از لیست‌ها و برگه‌های حضور و غیاب معایب بسیاری دارد.

 

از مهم‌ترین معایب آن‌ها این است که امکان ثبت زمان دقیق ورود و خروج کارمندان وجود ندارد. همچنین، ممکن است بعضی  از کارمندان پر کردن برگه حضور و غیاب خود را به همکاران  خود بسپارند که موجب  تقلب و اشتباه در محاسبات خواهد شد.

علاوه بر آنچه که گفته شد، جمع‌آوری برگه‌های حضور و غیاب و سپس محاسبه زمان حضور هر یک از کارمندان در محل کار زمان زیادی را طلب می‌کند.

 

همه ی این معایب باعث عدم استفاده بسیاری از سازمان‌ها از این روش‌ها می‌شود. اما راه حل جایگزین چیست؟

یکی از جدید ترین و بهترین دستگاهایی که امروزه در بسیاری از سازمان‌های بزرگ از آن استفاده می‌شود، دستگاه ثبت تردد است.

دستگاه‌های ثبت تردد وسیله‌ای کاربردیست که  در بسیاری از سازمان‌ها و اداره‌ ها با در اختیار گذاشتن امکانات بسیار متنوع، روند حضور و غیاب کارکنان و کنترل تردد پرسنل را برای مدیران آسان تر خواهد کرد.

 

در ادامه به بررسی بیش‌تر دستگاه‌های ثبت تردد هوشمند و انواع آن‌ها می پردازیم

دستگاه ثبت تردد چیست

دستگاه ثبت تردد، وسیله‌ای است که با نصب در قسمت ورودی اداره یا شرکت ، زمان ورود و خروج هر یک از پرسنل را در سیستم ذخیره می‌کند.

 

اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

دستگاه‌های ثبت تردد به هنگام ورود و خروج افراد از آن‌ها یک کلید مخصوص می‌خواهد تا بتوانند هویت فرد را تشخیص دهند.

 

این کلید می‌تواند بر اساس نوع دستگاهی که استفاده می شود  متفاوت باشد. دستگاه با دریافت کلید و جستجو در اطلاعات از پیش ذخیره شده در دستگاه ، هویت فرد را تشخیص داده و پس ار آن زمان دقیق ورود یا خروج فرد را در سیستم ثبت می‌کند.

 

مدیران می‌توانند در هر زمانی که نیاز داشته باشند از اطلاعات دستگاه خروجی گرفته و از آن‌ استفاده کنند.

 

مزایای استفاده از دستگاه کنترل تردد

استفاده از دستگاه ثبت و کنترل تردد  ارزش بسیار زیادی  دارد. کاربرد این دستگاه و مزایای با ارزش  آن موجب محبوبیت میان سازمان‌ها و ادارات شده است. بعضی  از مزایای استفاده از دستگاه ثبت تردد عبارت‌انداز:

ثبت کاملا دقیق زمان ورود یا خروج پرسنل

امکان تنظیمات گوناگون در دستگاه برای دسته‌بندی غیبت کارکنان (مرخصی، ماموریت،…)

دسته‌بندی اطلاعات و ارائه آمار کاربردی

امکان گرفتن آمار مربوط به تردد کارکنان در هر زمان توسط مدیر

افزایش نظم سازمان با بالاتر بردن اهمیت حضور و غیاب میان کارمندان

امکان محاسبه دقیق‌تر حقوق پرسنل بر اساس ساعات حضور آن‌ها

 

انواع دستگاه ثبت تردد و کارکرد هر یک از آن‌ها

همان‌طور که  گفتیم هر یک از دستگاه‌های ثبت تردد به هنگام ورود و خروج کلید مخصوصی را از کارمندان می خواهد  تا هویت آن‌ها را تشخیص دهد .

می‌توان دستگاه‌های حضور و غیاب را بر اساس کلید درخواستی به انواع متفاوتی تقسیم کرد. هر یک از انواع دستگاه‌های کنترل ثبت تردد مزایا و معایبی دارند که می‌توانید با اطلاع از آن‌ها بهترین انتخاب را برای سازمان خود داشته باشید.

از جمله انواع دستگاه‌های ثبت تردد هوشمند موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

دستگاه حضور و غیاب کارتی

دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی همان‌طور که از اسم آن مشخص است از کارت‌های مخصوص استفاده می‌شود . برای استفاده از مدل دستگاه‌ کافیست کارت مخصوص خود را به حسگر دستگاه نزدیک کنید تا هویت شما تشخیص داده شود.

دستگاه ثبت تردد چیست ؟

دستگاه ثبت تردد چیست ؟

دستگاه حضور و غیاب رمزی

دستگاه حضور و غیاب رمزی شبیه دستگاه‌های کارتی هستند ؛ با این تفاوت که برای استفاده از این دستگاه به هر یک از پرسنل رمز مشخصی  داده می‌شود که باید به هنگام ورود یا خروج در دستگاه وارد کنند.

 

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

این مدل دستگاه  از اسکن اثر انگشت هر شخص برای تشخیص هویت او استفاده میکند . این دستگاه‌ها هزینه بیش‌تری دارند، اما امنیت بسیار بالایی بهرمند است  .

 

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

این دستگاه با داشتن یک دوربین مخصوص به هنگام ورود و خروج از هر یک از کارکنان عکس‌برداری می‌کند و با مقایسه تصویر گرفته شده با تصاویر موجود در پایگاه داده هویت فرد را تشخیص می‌دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.